22 april, Rio Dulce, Guatemala - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu 22 april, Rio Dulce, Guatemala - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu

22 april, Rio Dulce, Guatemala

Door: Marianne

22 April 2014 | Guatemala, Rio Dulce

22 april Rio Dulce-Livingston-Rio Dulce

Gelukkig een beetje kunnen uitslapen. een deel van de groep is vanochtend al om 5.30 uur gaan kajakken, maar ik heb dat maar even voorbij laten gaan.
Rustig ontbijten en dan vertrekken we in twee motorbootjes voor een tocht op de Rio Dulce. Eerst langs een oud Spaans fort, dan door de mangrove waar we allerlei vogels zien. Er zijn een aantal vogelkenners in de groep en zo weet ik dat we o.a. een Jezusvogel zien. Nooit geweten dat die bestond.
Het is heerlijk rustig en koel met het windje dat de boot veroorzaakt. de boot gaat lekker snel en het is heerlijk relaxed. Om 11.00 uur zijn we in Livingston, een klein plaatsje dat vooral bekend is omdat de bevolking voor een belangrijk deel bestaat uit afstammelingen van slaven die ooit door de Spanjaarden naar Midden Amerika zijn gevoerd. Je merkt direct dat de sfeer anders is, het voelt Caribisch aan. Livingston ligt dan ook aan de Caribische kust, weet even niet hoe die oceaan heet.

We drinken er weer goede koffie ( gewoon Igor zoeken) en na 5 kwartier rondkijken hebben we het wel weer gezien. We lunchen op de terugweg aan het water, ik eet een heerlijke vissoep met o.a. kokosmelk en banaan. Je moet het maar bedenken.
Om 14.00 uur zijn we weer terug in het hotel. Ook de HYP excursie ( hiking, yoga en picknick) laat ik aan me voorbijgaan. Even rustig aan het zwembad zitten. Helaas hebben ze er geen lekkere ligstoelen of hangmatten, is nog een verbeterpunt.
Morgen gaan we door naar Tikal. Ik weet niet of ik van daar kan mailen. we overnachten in het park van de ruïnes en het schijnt behoorlijk primitief te zijn Hebben slechts tussen 18.00 en 21.00 uur elektriciteit, dus of er internet is betwijfel ik. Ook in Tikal zijn we 2 nachten.