27 april Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu 27 april Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu

27 april Playa del Carmen

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2014 | Mexico, Playa del Carmen

27 april Playa del Carmen

Toch weer bijtijds op. Gebruikelijk bij groepsreizen is dat aan het eind van de reis er een soort afscheidsdiner gehouden wordt, waarbij de reisleider bedankt wordt en de ingezamelde fooi krijgt overhandigd. Nu heeft echter degene die zich opgeworpen heeft als spreker besloten dat we dit maar bij het ontbijt moeten doen, zodat iedereen ( lees dus vooral hij) de laatste dag vrij is om te doen wat men wil.
Hoewel hierover wat gemor in de groep ontstaat, is bijna iedereen dus om 8.00 uur aan het ontbijt. De ontbijtzaal is niet groot en met twee groepen is het dan ook behoorlijk dringen. Maar het lukt uiteindelijk en Igor krijgt zijn fooi. Als verrassing heeft Igor voor ons allemaal nog 40 pesos, het restant van de gezamenlijke pot. Dat komt mooi uit, want de meesten van ons zijn bijna door hun pesos heen. Je merkt dat diverse dingen, zoals eten, hier duurder zijn dan op andere plekken waar we geweest zijn.

Na het ontbijt ga ik, met een deel van de groep, op weg voor ons snorkelavontuur. Bij het strand ligt dan al een boot te dobberen die ons naar de snorkelplek zal brengen. De zee is redelijk ruw, maar volgens de deskundigen is dat geen probleem. Na 20 minuten varen krijgen we de snorkelspullen uitgedeeld en mogen we te water. Voor sommigen een uitdaging, maar ik lig er al snel in. We liggen bij een groot rif en zien van alles. Het koraal is over het algemeen ' Maya-ruine-wit' , wat volgens kenners betekent dat het dood is, maar heeft prachtige vormen. Tussen door zwemmen verschillende soorten vissen, van scholen kleine gele, gestreepte en ik zie er zelfs een in een soort militair camouflage kleur. Het is schitterend. Veel te snel naar de zin van de meesten van ons moeten we al weer terug. Het aan boord komen is een behoorlijke toer, de golfslag doet het bootje behoorlijk deinen en het gladde trapje met ronde sporten, maakt het ook niet gemakkelijker. Uiteindelijk lukt het iedereen, hoewel het mij een gekneusde teen oplevert. Ach, veel lopen hoeven we toch niet meer.

Nog even op het strand opdrogen en dan rustig douchen en aankleden. We lunchen met zijn vijven, waarbij de stoelen vervangen zijn door schommels. Leuk!! Met Jolande ga ik nog even de winkelstraat door, maar het blijft niet veel soeps. We besluiten een fles wijn te scoren om die in het hotel op te drinken, maar dan blijkt dat op zondag na 14.00 uur alcohol meer verkocht mag worden!!! Althans niet in winkels. Gelukkig mag bier wel, dus met wat flesjes zitten we aan het zwembad. Ik leg mijn voet hoog en leg er wat ijscompressen, in de vorm van ingevroren flesjes water tegenaan.
Met bijna de hele groep gaan we toch nog gezamenlijk eten. De laatste borrel laat ik aan me voorbijgaan, ik ben moe. Nog een nachtje slapen op Mexicaanse bodem.


Tot zover dit reisverslag. Inmiddels is het 28 april en over 4 uur staat het busje klaar om ons naar het vliegveld van Cancun te brengen. Morgen om deze tijd hoop ik weer heelhuids in Nederland te staan. Moe, maar voldaan.

Dank voor het lezen van dit verslag. Het was leuk om te maken, vooral voor mezelf, maar het is leuker te weten dat mensen meelezen. Een paar dagen zijn nog niet ingevuld, maar dat waren ook niet de belangrijkste dagen. Ik zal dat na terugkomst nog doen en ze alsnog plaatsen.

Lieve groeten

Marianne

  • 28 April 2014 - 20:26

    André:

    Leuk het verslag te lezen als je inmiddels al weer thuis bent hoop ik.
    H.Gr
    André

  • 29 April 2014 - 12:09

    Rinus Verweij:

    Goed om te weten dat je weer veilig thuis bent. Succes met de vuile was :)

  • 01 Mei 2014 - 21:08

    Jeanette:

    Hoi Marianne,
    Je laatste verslagje nu pas gelezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

27 april Playa del Carmen

28 April 2014

26 april Bacalar-Playa del Carmen

27 April 2014

25 april, Tikal-Bacalar

26 April 2014

24 april Tikal

25 April 2014

Rio Dulce -Tikal

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 1463
Totaal aantal bezoekers 10002

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: