21april Copan -Rio Dulce - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu 21april Copan -Rio Dulce - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu

21april Copan -Rio Dulce

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2014 | Guatemala, Rio Dulce

21april Copan- Rio Dulce
Vandaag weer een reisdag, het begin van de terugreis. Om 8.15 uur wandelen we naar de bus, terwijl de koffers met de pick up mee gaan. Op de gang staat een van der personeelsleden al te wachten en ik laat hem graag mijn koffer naar beneden brengen. Die is inmiddels aardig zwaar geworden omdat ik ook een paar boeken heb gekocht.
In de bus beland ik op de achterbank, waar ik niet blij mee ben, maar ja, iemand moet er zitten en vandaag ben ik de gelukkige. We maken na 1 1/2 uur een koffie/plasstop en gaan daarna door naar Quirigua. Dit is een vrij kleine opgraving, vooral bekend om zijn hoge zuilen, steles genaamd. Deze plaats was eigenlijk een satelliet plaats van Copan, die o.a. gebruikt werd als tussenstop als de oude Maya's naar het noorden trokken. Om er te komen moet je door de bananenplantages van United Fruits, die hier een heel stuk land heeft gekocht, ook het land waarop de ruines liggen. Het is er heel erg rustig, we zijn bijna de enige toeristen. Ik vind het wel wat hebben. Igor heeft voor een pick nick lunch gezorgd. Daarna weer verder en om ca. 15.00 uur zijn we bijna bij onze eindbestemming, Rio Dulce. Om in ons hotel te komen moeten we met een bootje. het hotel bestaat uit een verzameling kleine hutjes en een paar grotere voor de algemene voorzieningen. de hutjes zijn sober ingericht, maar vanaf mijn " balkon" kijk ik wel rechtstreeks het oerwoud in. Bijzonder. We eten gezamenlijk, is ook geen andere mogelijkheid om te eten, en na het eten komt de eigenaresse vertellen wat er allemaal aan excursies mogelijk zijn. Ik laat dit keer alles aan me voorbijgaan, ben behoorlijk moe.
Op tijd naar bed, maar dan blijkt ook hier feest te zijn. Niet in het hotel, maar wel ergens in de buurt. Ze gaan tot zeker 2.00 uur door, dus echt goed slapen is er niet bij. Bovendien regent het behoorlijk ( de eerste regen die we hier hebben) en als er ook nog wat beesten over het dak lopen, ben ik toch weer regelmatig wakker. Dat wordt uitrusten na de vakantie.

  • 23 April 2014 - 10:17

    Rinus Verweij:

    Knoop er een midweekje Terschelling aan vast om bij te komen. Daar is het nu vast nog wel rustig ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Rio Dulce

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

27 april Playa del Carmen

28 April 2014

26 april Bacalar-Playa del Carmen

27 April 2014

25 april, Tikal-Bacalar

26 April 2014

24 april Tikal

25 April 2014

Rio Dulce -Tikal

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 10038

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: