Dag 1, 7 april 2014 - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu Dag 1, 7 april 2014 - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Marianneinhetspoorvandemaya - WaarBenJij.nu

Dag 1, 7 april 2014

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2014 | Mexico, Mérida

7 april 2014

Na een heel korte nacht, gaat om 4.00 uur de wekker. Het maakt blijkbaar niet uit hoe vroeg of hoe laat ik begin met de reisvoorbereidingen, het wordt toch altijd last minute werk. Het goede nieuws is dat ik me er niet druk meer over maak.
Om 4.45 uur staat Rinus voor de deur en 3 kwartier later sta ik op Schiphol. Op dit tijdstip laat het personeel zich weer van zijn slechtste kant zien, het merendeel is nog chagrijniger dan ik. Uitzondering blijken de mensen bij de gate te zijn die de security check uitvoeren, daar kan tenminste een vriendelijk woord af.
Na het gebruikelijke rondhangen, kunnen we op tijd aan boord en we vertrekken keurig op tijd. De extra beenruimte die ik bijgekocht heb is het geld meer dan waard, ik kan mijn benen helemaal strekken. Dank zij een slaappil, en de vermoeidheid, doe ik zelfs een paar hazenslaapjes. Na ongeveer 10 uur vliegen maken we een tussenlanding op Cuba. We mogen drie kwartier op de luchthaven rondkijken. Geeft wel al direct een duidelijke indruk. Hoewel de hal modern oogt, zijn de toonbanken van de winkeltjes van hout, wat direct een wat verouderde indruk geeft. Naast drank en natuurlijk sigaren, verkopen ze ook boeken met titels als " The truth about Pigs Bay" en andere boeken die bepaalde historische gebeurtenissen duidelijk vanuit een ander perspectief bekijken.
Van Cuba naar Cancun (Mexico) is nog een kleine 2 uur vliegen en keurig volgens planning landen we.

Bij de douane is het loei druk, er zijn net nog een paar toestellen met vakantiegangers geland. Zouden ze dat niet wat beter kunnen plannen of is het hier altijd zo druk? In de rij sta ik achter een paar mensen die het label Sawadee aan hun rugzak hebben hangen en de eerste handen worden geschud.
Bij de douane hanteren ze een soort loterij om te bepalen welke koffer moet worden geopend. Je moet op een grote rode knop drukken en dan gaat er een groene of een rode lamp branden. En ja hoor, normaal win ik nooit iets, maar deze keer ben ik de gelukkige: rood. Na een oppervlakkige controle mag ik door.

Buiten staat reisleider Igor al te wachten en we kunnen snel door naar het hotel. Van Cancun zien we niet veel, maar wat ik zie, maakt dat ik dat ook niet erg vind. Het hotel is in ieder geval prima, ruime schone kamer, prima douche. Om half zeven verzamelen we in de lobby en gaan we met elkaar aan het diner in het hotel. Het is dan Nederlandse tijd inmiddels half twee in de nacht en gaandeweg wordt de groep stiller en stiller. Overigens lijkt het een leuke groep te zijn, een mooie mix van jong en oud, man en vrouw, singles en stellen. Nog geen zeurkousen ontdekt, maar je weet maar nooit.
Ik ga mijn tas nog eens goed ordenen, dollars wisselen bij de receptie en daar merk ik dat ook bij mij het kaarsje uitgaat. Ik wil graag gewekt worden, maar weet met geen mogelijkheid mijn kamernummer te herinneren. Ook het tijdstip dat ik gewekt wil worden, laat zich maar moeilijk door mij berekenen. Uiteindelijk kom ik op 4.45 uur uit, toch maar mooi 3 kwartier later dan vanochtend!!! Igor heeft nl. democratisch laten besluiten dat we morgen om 5.30 uur vertrekken naar onze eerste tempel/piramide. Dat betekent nl. dat we om ca. 8.30 uur in Chichen Itza zullen zijn, voor de hordes toeristen en in relatieve koelte. En ach, voor ons is het toch nog nederlandse tijd.

  • 10 April 2014 - 08:37

    Leonie:

    Hoi Marianne,
    Zo dame, weer een mooi avontuur in het verschiet! Geniet ervan!
    Hartelijke groet, Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mérida

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

27 april Playa del Carmen

28 April 2014

26 april Bacalar-Playa del Carmen

27 April 2014

25 april, Tikal-Bacalar

26 April 2014

24 april Tikal

25 April 2014

Rio Dulce -Tikal

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 2166
Totaal aantal bezoekers 10000

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: